Aukcje
Wystawy
Obrazy galerii
Zaproponuj obiekt
KUP SPRZEDAJ Usługi
Inspiracje
O nas
Kontakt
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
26.

Alicja Halicka
(1894-1975)

Ulica na Kazimierzu w Krakowie, 1921-1922

olej, płótno / 33,5 x 41 cm

sygn. I.d.: Halicka

Estymacja:
29 000 - 34 000 zł
Cena wylicytowana:
38000 zł
26.

Alicja Halicka
(1894-1975)

olej, płótno / 33,5 x 41 cm

sygn. I.d.: Halicka

Podatki i opłaty

  • Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna.
    Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.

Muzeum Okręgowe w Lesznie, Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka,  maj – lipiec 2000
Pałac Sztuki w Krakowie, TPSP, Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, lipiec-sierpien 1998
Muzeum Narodowe w Poznaniu, Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, 22 sierpnia – 25 października 1992
Muzeum Narodowe w Warszawie, 
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, 23 maja – 9 sierpnia 1992

Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka [katalog wystawy], Muzeum Okręgowe w Lesznie, 2000, il. str.73
Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka [katalog wystawy], TPSP, 1998, poz. 29 str.80
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków [katalog wystawy], 
WAiF – Auriga, Warszawa 1992, il. Str 222

Nie jestem ani kubistką, ani naturalistką, ani impresjonistką, ani surrealistką. Po prostu pragnę wyrażać poetyckość i chcę, żeby wynikała nie z literatury, nie z tematu, ale z treści plastycznej obrazu.
– Alicja Halicka
– cyt. za: Zagrodzki K., Alicja Halicka – Mistrzowie Ecole de Paris, Wydawnictwo Muza SA, Warszawa, 2011, s. 35.

 

Malarka i ilustratorka przebywającą od 1912 roku w Paryżu zaprzyjaźniona była ze środowiskiem École de Paris. Od 1914 brała udział w paryskich Salonach: Jesiennym, Niezależnych i Tuileryjskim. Swe prace eksponowała w galeriach Paryża, Warszawy, Wiednia, Brukseli, Hagi, Zurychu, Londynu i Nowego Jorku. Wczesna faza twórczości Halickiej charakteryzuje się estetyką kubizmu – powstałe wówczas portrety i martwe natury to formy zsyntetyzowane o wąskiej, ciemnej tonacji kolorystycznej. Od lat dwudziestych artystka pracowała głównie jako scenograf i projektant kostiumów. Jej realizacje dla najważniejszych teatrów operowych i baletowych w Europie i Stanach Zjednoczonych były wydarzeniami sezonów. W tym czasie Halicka stworzyła kilka kompozycji przedstawiających tancerki teatralne w strojach baletowych. Współpracowała też ze znanymi pismami, m.in. Vogue, Harper’s Bazaar, Die Dame, ilustrowała książki. Wiele wystawiała – miała 38 wystaw indywidualnych, również w Polsce.