Piotr Uklański jest artystą, uważanym za jednego z najbardziej znaczących polskich współczesnych artystów. Jest także polskim reżyser i fotografikiem, mieszkającym na stałe w USA. Swoją edukację artystyczną poszerzał na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie gościnnie uczęszczał do pracowni Marka Koniecznego. W czasie studiów w gronie jego bliskich znajomych byli: Zbigniew Warpechowski, Krzysztof Zarębski i Paweł Freisler. W 1991 roku po ukończeniu studiów wyjechał do Nowego Jorku, gdzie studiował fotografię w Cooper Union School for Advancement of Science and Art. W Nowym Yorku osiadł na stałe tworząc i pracując jako fotograf. W Polsce jego wystawy pojawiają się jednak cyklicznie. Towarzyszące im scenerie są zaaranżowane z różnego rodzaju materii. Uklański posługuje się również różnymi formami przekazu jak fotografia, instalacja, wideo czy performance. Śmiałe i nieprzewidywalne wizje, uczyniły Uklańskiego uznanym w kraju i za granicą artystą. Jego instalacje i fotografie zdobią zbiory wielu muzeów sztuki współczesnej na całym świecie. Wśród jego licznych dzieł i instalacji wyróżnić należy pracę dzięki której zaistniał – Dance Floor z 1996 roku. Była to kompilacja migoczących na podłodze świateł w stylu disco z polskim godłem umieszczonym na ścianie. Widzowie skonfrontowani z taneczną przestrzenią ekspozycji, mogą odczuwać chęć wkroczenia na Dance Floor, która jednak nie może zostać zaspokojona. W 2004 roku Uklański wystawił swoją monumentalną fotografię, reprezentującą sztukę polską na Biennale w Sao Paulo w 2004 roku. Fotografia o wymiarach 4 x 5 metrów przedstawiała podobizną Jana Pawła II, ułożoną z sylwetek ludzkich ciał ujętych z lotu ptaka. W 2012 roku Uklański w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie zaprezentował wystawę zatytułowaną Czterdzieści i cztery będącą niekonwencjonalną ekspozycją złożoną: z monumentalnych prac stworzonych z tkanin, cyklu fotografii oraz instalacji znanych z jego wcześniejszej twórczości. Uklański na swój sposób przemienił wnętrza galerii w „jaskinię” w której widz, przenosi się w inny wymiar. Różnorodność eksponowanych dzieł Uklańskiego nie pozwala na klasyfikację jego twórczości w określonej kategorii. Artysta swobodnie w swojej porusza się między technikami od malarstwa do filmu.W roku 2006 roku jego najsłynniejsze dzieło zostało sprzedane na londyńskiej aukcji w Phillips de Pury & Company za 568 tysięcy funtów. Prace Piotra Uklańskiego znajdują sie w kolekcjach m.in. Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Solomon R. Guggenheim w Nowym Jorku, Tate Modern w Londynie, Walker Art Center w Minneapolis, Museum of Modern Art w Chicago, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Migros Museum für Gegenwartskunst w Zurychu czy Fundacji François Pinaulta.