Aukcje
Wystawy
Obrazy galerii
Zaproponuj obiekt
KUP SPRZEDAJ Usługi
Inspiracje
O nas
Kontakt
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
76.

Jarosław Modzelewski
(ur. 1955)

Siłacz z zanikami pamięci, 1994

olej, płótno / 160 x 190 cm

sygn. na odwrocie: Jarosław Modzelewski "Siłacz z zanikami pamięci" olej 160 x 190 cm 1994

Estymacja:
70 000 - 90 000 
Cena wylicytowana:
85 000 
76.

Jarosław Modzelewski
(ur. 1955)

olej, płótno / 160 x 190 cm

sygn. na odwrocie: Jarosław Modzelewski "Siłacz z zanikami pamięci" olej 160 x 190 cm 1994

Podatki i opłaty

  • Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna.
    Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
  • Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite" według progów zawartych w regulaminie aukcji. Do 50 tys. euro stawka opłaty wynosi 5%.

Warszawa, kolekcja prywatna
Warszawa, kolekcja Ryszarda Variselli

Kraków, Bunkier Sztuki, Jarosław Modzelewski. Przegląd z malarstwa, 2000.
Warszawa, CSW Zamek Ujazdowski, Nadzieja jako wynik uporczywego trwania w smutku i samotności, 1994.
Sopot, Państwowa Galeria Sztuki, Nadzieja jako wynik uporczywego trwania w smutku i samotności, 1994.
Katowice, BWA, Nadzieja jako wynik uporczywego trwania w smutku i samotności, 1994.

Michalski J., Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006, wyd. Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 186, poz. 242.
Jarosław Modzelewski. Przegląd z malarstwa [katalog wystawy], wyd. Bunkier Sztuki, Kraków, 2000, s. 86, poz. 39.
Glińska – Piątkowska A., Jęzor nieznanego świata, „Kurier Polski” 1994, nr 100 (29.IV).
Jarosław Modzelewski. Nadzieja jako wynik uporczywego trwania w smutku i samotności [katalog wystawy], CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, PGS Sopot, BWA Katowice (il.).
Kwiatek J., Osobny w grupie, „Trybuna” 1994, nr 91 (19.IV).

Urodzony w Warszawie malarz i rysownik. Dyplom z malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych uzyskał w pracowni prof. Stefana Gierowskiego w 1980 roku. Do 2020 roku prowadził pracownię malarstwa na macierzystej uczelni. Modzelewski jest współtwórcą Gruppy – jednego z najważniejszych ugrupowań polskiej sztuki współczesnej, z którym na przestrzeni lat 1982-1992 uczestniczył w ponad 30 wystawach. Członkowie Gruppy poprzez swoje malarstwo, a także liczne akcje i wystąpienia dawali wyraz swojemu stosunkowi do trudnej sytuacji politycznej wynikającej z wprowadzenia w Polsce stanu wojennego. Ich postawę odzwierciedlały również teksty publikowane w założonym przez Gruppę czasopiśmie „Oj dobrze już” (1984–1988), którego Modzelewski był współwydawcą. W 1991 roku wspólnie z kolegami z Gruppy, Markiem Sobczykiem, Ryszardem Woźniakiem oraz Piotrem Młodożeńcem, Modzelewski założył i do 1996 roku prowadził prywatną Szkołę Sztuki w Warszawie. Artysta ma w swoim dorobku szereg prestiżowych wystaw indywidualnych w Polsce i na świecie. Jego prace znajdują się w zbiorach m.in. Muzeum Narodowego w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, Narodowej Galerii Sztuki Zachęta, Muzeum Sztuki w Łodzi oraz w kolekcjach prywatnych w Polsce i za granicą. Artysta jest laureatem m.in. II Nagrody Biennale Malarstwa Młodych „Droga i Prawda” (1987 r.), „Paszportu Polityki” (1998) i Nagrody Rektora ASP „Pegaz” (2003 i 2012). Ma na koncie również Nagrodę im. Jana Cybisa (2004) i XIII edycję Nagrody im. Kazimierza Ostrowskiego (2014). Często określany jako „malarz ikon codzienności”, w swojej twórczości Modzelewski podejmuje wątki polityczne, literackie, historyczne i egzystencjalne. Z równym zainteresowaniem traktuje temat martwej natury i pejzażu, za każdym razem ujmując go w sposób umowny, uproszczony, ale nie przekraczający granicy realizmu. Artysta podkreśla, że punktem wyjścia jest dla niego obserwacja rzeczywistości. Konkretne zaistniałe sytuacje są dla niego powodem i pretekstem do podejmowanego trudu tworzenia. Modzelewski przygląda się światu z akceptacją niepozbawioną poczucia humoru. Czasami jego uwagę przyciąga jeszcze coś ponad zarejestrowaną sytuacją – może to być ciekawa barwa, charakterystyczna kompozycja, rodzaj światła. Jego wzrok szuka takich punktów, które wyzwolą potencjał do działania, a których efektem końcowym jest obraz.