Podatki i opłaty
-
Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna.
Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Fangor Wojciech (1922 - 2015)
sygn. na odwrociu: Anna Podlewska-Polit / 2022 r.
sygn. na odwrociu: Anna Podlewska-Polit / 2022 r.
Podatki i opłaty
Obrazy Anny Podlewskiej-Polit oddziałują płaszczyznami koloru, kreują otoczenie optyczne pochłaniające spojrzenie widza. Są przy tym często zorientowane na eksponowanie swoich własności strukturalnych, zredukowanej do minimum składni kompozycji malarskiej. Artystka uważa, że postrzegamy najpierw styki kolorów, a nie ich płaszczyzny, dlatego tak ważny jest sposób opracowania tych elementów. Sposoby łączenia form – za pomocą przejść płynnych lub konturowych – służą budowaniu wewnętrznej przestrzeni obrazu. Porządkują przy tym przestrzeń zewnętrzną wobec obrazu, nadając mu wymiar architektoniczny. Agnieszka Maria Wasieczko tłumaczy zamysł artystki: „(…) to światło jest najważniejsze. Forma jest czymś wtórnym. W jaki sposób materia malarska chłonie światło? W jaki sposób odbija je i oddaje widzowi? (…) Podlewska (…) chętnie mówi o zjawisku ‘transportacji’, czyli o przenoszeniu światła. (…) W jaki sposób unaocznia naturę światła? (…) Na płótno nakłada nawet do trzydziestu warstw farby po to, aby pigmenty „migrowały” do góry i dawały specyficzne, postrzegane intuicyjnie światło. Płaszczyzna obrazu nabiera wtedy pewnego ciężaru, zyskuje blask, migotliwą poświatę, zdaje się wibrować” (Wasieczko A. M., Obrazy dziecinnie proste, [w:] Anna Podlewska, Obrazy dziecinnie proste, Galeria ART, Warszawa 2003).
Urodzona w 1971 roku Anna Podlewska-Politjest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom z malarstwa obroniła w 1997 roku u prof. Rajmunda Ziemskiego. Jeszcze w 1993 roku została laureatką II nagrody na 6 Ogólnopolskim Przeglądzie Rysunku Studentów Wyższych Uczelni Plastycznych w Katowicach. Była stypendystką programu rezydencyjnego International Plein Air „Mark Rothko 2012” w Mark Rothko Art Centre (Daugavpils, Łotwa, 2012). Została wyróżniona na 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021.
Autorka wystaw indywidualnych, m. in.: Galeria Promocyjna (Warszawa, 1998), Galeria Art (Warszawa, 2004), Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego (z Grażyną Bartnik, Warszawa, 2009), Muzeum Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów (Podkowa Leśna, 2011), Atelier Fribourg-Nord (Fryburg, Szwajcaria, 2012). Uczestniczka wystaw zbiorowych, m. in.: Collection, Mark Rothko Art Centre (Daugavpils, Łotwa, 2013); 8 kobiet, Konduktorownia (Częstochowa, 2017); Gold: Exhibition form the Collection of Daugavpils Mark Rothko Art Centre, Madona Museum of Local History and Art (Madona, Łotwa, 2018); GEO: Daugavpils Mark Rothko Art Center Collection Exhibition, Riga Art Space (Ryga, Łotwa, 2021); 45. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2021, Galeria Bielska BWA (Bielsko-Biała, 2021); No.2 [Untitled]: Rothko Museum Collection,Rothko Museum(Daugavpils, Łotwa, 2023).
Jej prace znajdują się w zbiorach Rothko Museum w Daugavpils, Galerii Bielskiej BWA w Bielsku-Białej oraz w kolekcjach prywatnych. Na co dzień pracuje w Milanówku.