Obraz posiada ekspertyzę Janiny Ładnowskiej z 7 stycznia 1977. Autorka porównuje go z obrazem z lat pięćdziesiątych z Muzeum Sztuki w Łodzi, przedstawiającym kwiaty w dzbanku na kratkowanej serwecie. Podkreślając podobieństwo w doborze kwiatów i częściowo w konturowym sposobie określania ich kształtów, a ponadto w typie pociągnięć pędzla i doborze barw zaznacza różnice: ..Omawiany obraz jest prawie realistyczny. Znane mi obrazy Nachta Samborskiego (…) ..rozgrywają” swoje problemy kolorem. forma jest bardzo uproszczona do granic rozpoznawalności, istotne jest w nich oddziaływanie wzajemne koloru, który zamąca lub uwydatnia „rzecz”. Zatem od znanych mi obrazów omawiany obraz różni się realistyczną rzeczowością. (…) Mimo wyraźnych różnic omawiany obraz można uznać za malowidło Artura Nachta-Samborskiego.” Por. katalog wystawy monograficznej w Muzeum Narodowym w Poznaniu i Galerii „Zachęta” w Warszawie 1999.