opisany na odwrocie: 178 26/11/09
W twórczości Wojciecha Ćwiertniewicza od zawsze niemal przeplata się abstrakcja i figuracja. Ta ostatnia zdominowała początkowy okres aktywności artysty, w późniejszym dochodząc co jakiś czas do głosu. Ćwiertniewicza zawsze pasjonował akt, szczególnie męski. Jest nawet uważany za artystę, który w sztuce polskiej, jako jeden z niewielu na prawdę widzi, czuje i oddaje męskie ciało w jego pełni. Jego kompozycje abstrakcyjne to wirtuozeria koloru. Często pojawia się w nich motyw koła, do którego malarz przywiązuje znaczenie symboliczne. Koła rozrzucone na płaszczyźnie płótna, nawiązują do form mandali. Mają wyjątkową „tłustą” teksturę, sprawiają często niemal erotyczne wrażenie i kuszą, aby je dotknąć. Występują w wielu gamach kolorystycznych, do najbardziej typowych jednak należą zestrojenia w ciepłych barwach ziemi, kontrastowe zestawienia chłodnych zieleni, czerwieni i żółci oraz szarości z grantami. Artysta nie tytułuje swoich prac, opatruje je jednak skrupulatnie numerami i datami.