Kamil Kukla zajmuje się̨ malarstwem, rysunkiem, grafiką cyfrową oraz muzyką eksperymentalną. Pracę nad obrazem Chwyt, artysta rozpoczął korzystając z dobrze mu znanego, oswojonego już języka abstrakcji aluzyjnej. Płótno przedstawia przestrzeń quasi-pejzażu, zbudowanego z nawarstwień i skłębień form, jedynie ewokujących rozpoznawalne, dobrze znane mózgowi elementy rzeczywistości. Jednak po dłuższym przyjrzeniu w kompozycji ujawnia się lewa dłoń artysty trzymająca w uścisku nieistniejący przedmiot. Jak mówi Kukla: Jest to powidok powrotu z pracowni tramwajem, gdy zacząłem przyglądać się własnej kończynie uczepionej metalowego drążka w toczącym się przez miasto pojeździe. Własne ciało jawi mi się tu jako obce, jakby widziane z perspektywy uwięzionego w nim pasażera, który z jednej strony może nim sterować, jak poddającym się osobniczej woli wehikułem, z drugiej zaś jest obcym tworem, oddalonym i nieosiągalnym, jak rysujące się na horyzoncie wzgórze. Chwyt jest połączeniem świata malarskiego z osobistymi przeżyciami artysty. Jest kolejnym z serii autoportretów, który nie przedstawia jednak twarzy, ale to, co widzą osadzone w niej oczy — podobnie jak w grze typu first person perspective.