Mariusz Szypura jest twórcą instalacji audiowizualnych, autorem cyklu Nonaptych Chopin Residue, w którym destrukcja staje się aktem twórczym, a dźwięk materializuje w przestrzeni. Ręczne wycinanie 81 unikalnych winylowych płyt, zawierających zdekonstruowane interpretacje utworów Chopina, nagranych i wyprodukowanych przez Szypurę, miało miejsce podczas zarejestrowanego performance’u audio-wideo w Bunkrze Sztuki w Krakowie. Pozostałości (residue), wykorzystane w obrazie, powstały w wyniku precyzyjnego usuwania fragmentów materiału, traktowanych jako negatyw rowka dźwiękowego. Proces ten stanowi odrębny etap twórczy, prowadzący do przekształcenia efemerycznych śladów dźwięku w fizyczną formę, która wizualizuje muzyczną esencję poza tradycyjnym medium dźwiękowym. Obraz, utworzony z nici winylowych, pulsuje w rytmie procesu dekonstrukcji i rekonstrukcji. Materia płyty winylowej, wzbogacona projekcjami świetlnymi, ujawnia mikroskalowe detale, tworząc abstrakcyjny pejzaż dźwiękowych śladów. Faktura obrazu, będąca wynikiem mechanicznego ścierania, przypomina rozfragmentaryzowaną partyturę, a całe dzieło, zakorzenione w destrukcji, redefiniuje granice ekspresji wizualnej i dźwiękowej