Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
51.

Jean Lambert-Rucki
(1888-1967)

Zdjęcie z krzyża, 1937

gwasz, tusz, tektura / 51,5 x 33 cm

sygn. p.d.: J Lambert-Rucki 37

Estymacja:
28 000 - 35 000 
Cena wylicytowana:
22 000 
51.

Jean Lambert-Rucki
(1888-1967)

gwasz, tusz, tektura / 51,5 x 33 cm

sygn. p.d.: J Lambert-Rucki 37

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
  • To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price according to the information included in the auction regulations. Up to 50 thousand euro it is 5%.

Bratysława, kolekcja prywatna

Jean Lambert-Rucki był awangardowym artystą, wypowiadającym się głównie w rzeźbie i grafice. Związany był z nurtami kubizmu, surrealizmu i art-deco. Ukończył studia w pracowni Józefa Mehoffera na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1911 roku wyjechał do Paryża, gdzie studiował na Akademii Colarossi i pracował jako retuszer w zakładzie fotograficznym. Już w 1913 roku wystawiał na Jesiennym Salonie. W czasie I wojny światowej zaciągnął się do Legii Cudzoziemskiej. Ranny podczas walk trafił do Tesalonik gdzie pracował jako archeolog w tamtejszym Muzeum Archeologicznym. W 1918 roku powrócił do Paryża. Dzięki znajomości z Fernandem Legerem na początku lat 20. trafił pod skrzydła marszanda Leonce Rosenberga. Swoje pierwsze kubistyczne realizacje rzeźbiarskie Lambert-Rucki pokazał w 1923 roku na indywidualnej wystawie w Galerie L’Effort Moderne. Łączące nowoczesna formę z mozaikową inkrustacją wywołały powszechny zachwyt w Paryżu. Niemniejszym powodzeniem cieszyły się luksusowe przedmioty utrzymane w duchu art-deco, które zapewniły Lambertowi-Ruckiemu sukces na Międzynarodowej Wystawie w Paryżu w 1925 roku. W 1930 roku Lambert-Rucki stał się jednym z pionierów nowoczesnej sztuki religijnej. W 1931 roku został aktywnym członkiem Union des Artistes Modernes (UAM), gdzie wystawiał u boku René Herbsta, Charlesa-Édouarda Jeannereta (Le Corbusiera), Roberta Malleta-Stevensa, architekta Georges’a-Henriego Pingussona i Jeana Fouqueta (dla którego tworzył biżuterię). W 1933 roku opuścił pracownię na Montparnasse i przeniósł się do innej, przy Rue des Plantes 26 w Paryżu. W maju 1943 roku wziął udział w zbiorowej wystawie artystów z „2ème groupe” w paryskiej Galerie Drouant-David.