Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
67.

Iwo Zaniewski
(1956)

Dziewczyna spinająca włosy, 1991

olej, płótno / 100 x 100 cm

sygn.: Iwo Zaniewski 91

Cena wywoławcza:
12 000 
Estymacja:
15 000 - 20 000 
Cena wylicytowana:
30 000 
67.

Iwo Zaniewski
(1956)

olej, płótno / 100 x 100 cm

sygn.: Iwo Zaniewski 91

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

Iwo Zaniewski, Paintings and Drawings1978-2006, wstęp prof. dr hab. Juliusz A. Chrościcki, Iwo Zaniewski, Warszawa 2006, il.barwna str.150

Polski malarz, fotografik, reżyser i dyrektor artystyczny założonej przez siebie agencji reklamowej PZL (Przybora. Zaniewski. Ltd.).

W latach 1976–1981 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Do połowy lat 80. zajmował się wyłącznie malarstwem, później również twórczością w dziedzinie reklamy i fotografią.

Malarstwo Zaniewskiego jest niezwykle rzadkim zjawiskiem we współczesnym świecie sztuk wizualnych, ponieważ jest od niego niemal całkowicie oderwane. Można by powiedzieć, że jest antytezą sztuki zaangażowanej i podążającej za trendami. Skoncentrowane jest w całości na wewnętrznych relacjach formalnych i absolutnie wybitne jeśli nie genialne w aspekcie kompozycji. Od ponad czterdziestu lat, niezależnie od zmieniających się upodobań co do konwencji malarskiej, rodzaju deformacji czy kolorystyki Zaniewski konstruuje swoje obrazy w taki sposób, aby każdy element kompozycji był niezastąpionym wsparciem dla układu pozostałych. Mówiąc krócej i wprost, Zaniewski zafascynowany jest pięknem, a nie destrukcją i chaosem. Walka o piękno to najbardziej ryzykowny pomysł na karierę we współczesnym świecie sztuki. Zaniewski znalazł się na tej drodze nie tylko dzięki wyjątkowej wrażliwości wizualnej i talentowi, ale i okolicznościom w jakich się rozwijał. Dorastał w artystycznej rodzinie należącej do absolutnej elity kulturalnej powojennej Polski. Realia komunizmu i odcięcie od konsumpcyjnych dóbr zachodu wbrew pozorom umożliwiły mu niczym nieskrępowany rozwój intelektualny i artystyczny, osłaniając go przed przymusem walki o karierę i pozycję finansową.