Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
6.

Paweł Dunal
(1978)

Bez tytułu, 2008

olej, płótno / 150 x 150 cm

sygn. i dat. na odwrocie: Paweł Dunal 2008 r.

Cena wywoławcza:
7 000 
Estymacja:
12 000 - 15 000 
Cena wylicytowana:
8 000 
6.

Paweł Dunal
(1978)

olej, płótno / 150 x 150 cm

sygn. i dat. na odwrocie: Paweł Dunal 2008 r.

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

2014: Sowy nie są tym, czym się wydają, BWA, Zielona Góra

2012: Wokół czerni, Bialskie Centrum Kultury, Galeria Podlaska, Biała Podlaska

2009: Wielkie kąpiące się (druga odsłona wystawy 3 x Dunal), Galeria m² [m kwadrat], Warszawa

2008: Dyplomy 2008, była Wytwórnia Wódek Koneser, Warszawa

W 2008 r. uzyskał dyplom z wyróżnieniem rektorskim na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (pracownia prof. Jarosława Modzelewskiego). Aneks do dyplomu wykonał w Pracowni Technologii i Technik Malarstwa Ściennego. W kwietniu 2008 r. jego debiutancką wystawę pokazała warszawska Galeria m² [m kwadrat]. W 2009 r. był fi nalistą 9. konkursu im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, a w 2013 r. 41. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”. Artysta uwzględniony w publikacjach Piotra Bazylko i Krzysztofa Masiewicza „Notes dla Kolekcjonerów”, „Przewodnik kolekcjonera sztuki najnowszej”, „77 dzieł sztuki z historią” oraz Kamy Zboralskiej „Przewodnik po galeriach sztuki. Sztuka inwestowania w Sztukę”, tom trzeci. Od 2007 r. jest reprezentowany przez Galerię m² [m kwadrat].
Paweł Dunal (…) jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych artystów swojego pokolenia. W swoich obrazach swobodnie łączy różne wątki współczesnej kultury, odnosząc się do niej we wszystkich jej aspektach. Eksploruje historię sztuki, zastanawia się nad rolą środków poszerzających wyobraźnię i ludzką seksualnością. Malarstwo jest dla niego środkiem komunikowania, ciągle adekwatnym do błyskawicznie zmieniającego się świata. Nad obrazami pracuje często długo, mając świadomość wagi efektu ostatecznego. Równie swobodnie porusza się w obszarach abstrakcji jak i szczegółowej opowieści. Nie obawia się emocji, intuicji, korzysta z podświadomości jako źródła twórczości. Zielonogórska wystawa jest pierwszą retrospektywą artysty. – z katalogu wystawy Sowy nie są tym, czym się wydają, BWA Zielona – Góra, 2014.