Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
1.

Kazimierz Stabrowski
(1869-1929)

Morski brzeg

olej, płótno / 76 x 101 cm

sygn. l.d.: K.Stabrowski

Cena wywoławcza:
25 000 
Estymacja:
35 000 - 45 000 
Cena wylicytowana:
30 000 
1.

Kazimierz Stabrowski
(1869-1929)

olej, płótno / 76 x 101 cm

sygn. l.d.: K.Stabrowski

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

W latach 1904-1909 Stabrowski był dyrektorem Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Absolwent Szkoły Realnej w Białymstoku podjął studia artystyczne w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu w 1887 roku. W Akademii utrzymywał kontakty z innymi studentami wśród których byli m.in. Ferdynand Ruszczyc i Kazimierz Wasilkowski. Jeszcze jako student odbył podróż studyjną, która obejmowała Odessę, Konstantynopol, Grecję i Egipt. Podróż ta miała na celu zgromadzenie materiału potrzebnego do odtworzenia realiów kostiumowych i topograficznych w malarstwie historycznym. Po ukończeniu petersburskiej Akademii Stabrowski kontynuował studia w Academie Julian w Paryżu gdzie zetknął się z impresjonizmem i fowizmem. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, wystawiał w Paryżu na Wystawie Światowej 1900 roku, w Monachium oraz w Wenecji. Reaktywował w 1904 roku wraz z Konradem Krzyżanowskim warszawską Szkołę Sztuk Pięknych, której został pierwszym dyrektorem. W latach 1909-1913 a następnie w latach 20. odbył liczne podróże do Francji, Niemiec, Szwecji, Hiszpanii i Włoch. Obok kompozycji symbolicznych, fantastyczne, a nawet mistycznych malowanych w stylu dekoracyjnym i zgodnie z duchem secesyjnej stylizacji Stabrowski był twórcą nastrojowych pejzaży, do których inspiracją stały się liczne podróże. Krajobrazy Stabrowskiego malowane przede wszystkim w ostatnim okresie twórczości charakteryzują się mimetyzmem a budowane są w sposób oszczędny przy użyciu dużych, kontrastowych plam barwnych i zestawień chłodnych błękitów i ciepłych żółcieni i brązów.