Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
21.

Tamara Łempicka
(1898-1980)

La Polonaise

akwatinta, papier / 34,5 x 26,5 cm

sygn. i numer. odręcznie ołówkiem l.d. 88/200, p.d. Te. d. Lempicka, na odwrocie nalepka firmowa paryskiej pracowni ramiarskiej: Paul René Encadreur 82 bis boulevard du Montparnasse Paris

Estymacja:
35 000 - 55 000 
Cena wylicytowana:
75 000 
21.

Tamara Łempicka
(1898-1980)

akwatinta, papier / 34,5 x 26,5 cm

sygn. i numer. odręcznie ołówkiem l.d. 88/200, p.d. Te. d. Lempicka, na odwrocie nalepka firmowa paryskiej pracowni ramiarskiej: Paul René Encadreur 82 bis boulevard du Montparnasse Paris

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
  • To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price according to the information included in the auction regulations. Up to 50 thousand euro it is 5%.

Warszawa, kolekcja prywatna

Blondel A., Tamara de Lempicka, Catalogue raisonné 1921- 1979, Lozanna, 1999, s. 472 (nr A151)
Mori G., Tamara de Lempicka, La Reine de l’Art Déco, Paryż 2013, s. 188 (nr 85)

Praca jest sygnowana i numerowana odręcznie przez samą Tamarę Łempicką. Semigraficzna odbitka z lat 30. jest oprawiona w oryginalną ramę z epoki w stylu art deco z fazowanych luster w tonacji różu. Na odwrocie pracy znajduje się nadal nalepka firmowa znanej paryskiej pracowni ramiarskiej: “Paul René”, która kiedyś znajdowała się na Montparnassie. Praca jest unikatowa, ponieważ pochodzi z czasów działalności artystki i nie jest wtórną odbitką powstałą po śmierci Łempickiej. Wręcz przeciwnie, jest świadkiem lat 30. w Paryżu oraz świetności kariery Łempickiej. Niezwykle wiele uroku dodaje rama, która współgra kolorystycznie z serigrafią i po tylu latach może być uznawana za nierozerwalny element prezentowanej pracy.