Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
34.

Monika Weiss
(1964)

Dafne VI (for Nirbhaya), 2020

proszek grafitowy, węgiel, pigmenty suche, woda, żywica, papier ryżowy / 183 x 100 cm

sygn. l.d.: Monika Weiss Dafne VI 2020

Estymacja:
45 000 - 55 000 
Cena wylicytowana:
48 000 
34.

Monika Weiss
(1964)

proszek grafitowy, węgiel, pigmenty suche, woda, żywica, papier ryżowy / 183 x 100 cm

sygn. l.d.: Monika Weiss Dafne VI 2020

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

Uczenie to dla mnie hojność wobec młodszego pokolenia artystów. Jest dzieleniem się tym co poprzez lata mojej praktyki artystycznej udało mi się stworzyć, jest wspólną inspiracją. Akt uczenia to bycie razem, czasami w ciszy. To rygor ale także afekt i empatia.

– Monika Weiss

Urodzona w 1964 roku ukończyła warszawską Akademię Sztuk Pięknych w pracowni artysty konceptualnego Ryszarda Winiarskiego. Obecnie mieszka w Nowym Jorku gdzie jest profesorem nadzwyczajnym w Sam Fox School of Design & Visual Arts. Twórczość artystki jest stale prezentowana na międzynarodowych wystawach, w publikacjach i kolekcjach, włączając wystawy indywidualne w CSW Zamek Ujazdowski, Lehman College Art Gallery w Nowym Jorku oraz Museum of Memory & Human Rights w Santiago. Na przestrzeni ostatnich dwudziestu pięciu lat Monika Weiss rozwinęła twórczość transdyscyplinarną, składającą się z ruchomych obrazów, dźwięku, rzeźby, performansu oraz rysunku. Powracają w niej materialne i konceptualne motywy jak woda, ciało, powolny ruch, podwojenie i gesty lamentu. Dzieła artystki często stają się formą głęboko afektywnej odpowiedzi wobec historii i pamięci zbiorowej. Jej synestetyczne prace opierają się zamkniętej interpretacji, eksplorując stany transformacji i oscylując, jak zauważył Mark McDonald (The Metropolitan Museum of Art) w odniesieniu do rysunków artystki, „pomiędzy propozycją a obecnością, tym, co aluzyjne, a tym, co namacalne”. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie stałego projektu artystki – pomnika poświęconego ofiarom codziennej przemocy. Dzieło na stałe zagości w parku i zbiorach Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.