16. Bartłomiej Jarmoliński - Strain, 2015

  • Poprzedni

    Poprzednia praca

    Rafał Bojdys
    - Zostaliśmy tylko my, 2014,

  • Następny

    Następna praca

    Tomasz Mistak
    - Teoria strun, 2015,

wszystkie obiekty

Opis obiektu

  sygn. p.d., opisany na odwrociu Malarstwo Bartka Jarmolińskiego absolutnie świadomie czerpie z estetyki kiczu i kultury celebryckiej. Płaskie, operujące plamą barwną i wyrazistym konturem malarstwo, o zawężonej gamie kolorów, świadomie żeruje na naszym zanurzeniu w ikonosferę. Wszak „najbardziej lubimy te piosenki, które dobrze znamy”. Kiedy wizerunek jest już zidentyfikowany, a sytuacja wydaje się być oczywista, artysta wystawia na próbę nasza spostrzegawczość i zdolność do samodzielnego myślenia. Część z nas szczęśliwe zdaje ten egzamin. Najnowsza praca artysty nie ma tak konkretnych doniesień, jest bardzo intymna i bez wątpienia portretowa. Przedstawienie nagiego mężczyzny, delikatnie podszyte erotyzmem, może być zarówno autoportretem, jak i wizerunkiem osoby drugiej, bliskiej. Portret tchnie melancholią i spokojem, może nawet delikatnym smutkiem. Czujemy się z nim bezpiecznie, bo odwrócona tyłem postać nie wymusza na nas kontaktu wzrokowego, zostawiając przestrzeń konieczna do interakcji z obrazem.

Biogram artysty

(ur. 1975 r.) dyplom zrealizował w 2001 r. w pracownia intermediów prof. W. Karolaka oraz pracowni rysunku i malarstwa prof. R. Hałat na ASP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Laureat 5 nagrody na I Piotrkowskim Biennale Sztuki, Oda Art (2011); nominacji do nagrody na Triennale Młodego Malarstwa im. M. Michalika, Miejska Galeria Sztuki, Częstochowa (2010); wyróżnienie EXITu na 39. Bielskiej Jesieni, Bielsko-Biała (2009); 2 nagrody konkursu Artysta i jego dzieło kwartalnika Malarstwo Polskie, Łódź (2007). Autor wystaw indywidualnych: Saint M, Galeria Zero, Berlin (z Iwona Demko) (2011); COOLTOWI, Otwarta Pracownia, Kraków (2011); Saint M, Galeria Od Nova, Toruń (z Iwoną Demko) (2011); Santo Subito, Labolatorium, Centrum Sztuki Galeria El, Elbląg (2011); Konflikt jako źródło wartości, Rynek Sztuki, Łódź (2011); Cooltowi, Galeria Studio, Warszawa (2010); MAN-RW, CK Ryba, Łódź (2010); MAN-RW, Galeria Wozownia, Toruń (2010); Santo Subito, Sztukpol, Stróżówka, Łódź (2010); Dobre wszystko co dobre, Galeria przy automacie, Warszawa (2010); mOsobowość złożona, Domoteka, Warszawa (2009); POProgram, Galeria Stara, Łódź (2009); Dobre wszystko co dobre, Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych, Łódź (2009); POProgram, Galeria Ateneum Młodych, Warszawa (2009); POProgram, Galeria Szewska 36, Wrocław (2009); Osobowość złożona, Rynek Sztuki, Łódź (2009); Relacje 2, Galeria Ateneum Młodych, Warszawa (2008); POProgram, Galeria Zero, Berlin, Germany (2008); Relacje, Galeria Raz dwa trzy Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, Łódź (2007); Zatrzymane w czasie, Muzeum Regionalne, Brzeziny (2005); W lustrze, Galeria Stara, ŁDK, Łódź (2005); Młodzieniec w czerwonej czapce, Galeria J, Łódź (2005); Dedykacja, Galeria Dolorystów, Józefów (2004); Obrazy i rysunki, Galeria Bałucka, Łódź (2004); Rysunek, Galeria Aula, Łódź (2003); Chwile i miejsca, Galeria Aula, Łódź (2002); La sensabilita, Studio Działań Twórczych, Muzeum Sztuki, Łódź (2001); Noclegownia, Poleski Ośrodek Sztuki, Łódź (2001); Niebezpieczne związki, Muzeum Regionalne, Brzeziny (1997). Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach: Regionalnej Zachęty Śląska, Katowice; BWA Galerii Bielskiej, Bielsko-Biała; Centralnego Muzeum Włókiennictwa, Łódź; Fundacji Ateneum, Warszawa.

Nr katalogowy: 16

Bartłomiej Jarmoliński (1975)
Strain, 2015


akryl, płótno / 90x70 cm


Cena wywoławcza:
1 500 zł
360 EUR
406 USD

XIV Aukcja Sztuki Najnowszej

24 luty 2015 r. godz. 19.00
ul. Wiejska 20, Warszawa

Zapytaj o obiekt   

Newsletter

Zapisując się na newsletter Domu Aukcyjnego Polswiss Art otrzymujesz: