58. Jan Ziemski - Interferencje, 1966 r.

  • Poprzedni

    Poprzednia praca

    Kajetan Sosnowski
    - Z cyklu: Układy równowartościowe, ok.1983 r.,

  • Następny

    Następna praca

    Roman Opałka
    - Lot Ikara, 1959 r.,

wszystkie obiekty

Opis obiektu

opisany na odwrocie: Jan Ziemski/ Lublin etykietka: Jan Ziemski / Interferencje-1966 r. Artysta malarz, przedstawiciel op-artu. Studiował medycynę na Wydziale Lekarskim UMCS oraz historię sztuki w KUL. Był współzałożycielem lubelskiej grupy artystycznej Zamek działającej w latach 1956–1959. Debiutował malarskimi kompozycjami metaforycznymi. W latach 1960–1964 tworzył „formury” czyli obrazy-obiekty o złożonej fakturze, odlewane w gipsie. W połowie lat 60-tych artysta porzucił formułę obrazowania typu informel na rzecz analizy zagadnień optycznych wpisując swą sztukę w obszar abstrakcji geometrycznej i doświadczeń badających relacje przestrzeni, ruchu i światła. Jego wielowymiarowe prace budowane na płaszczyźnie obrazu za pomocą sferycznie wygiętych listewek oraz silnie kontrastowany kolor wywołują w widzu złudzenie optyczne. Ziemski brał udział w manifestacjach ruchu neo-konstruktywistycznego. Swe prace prezentował na Plenerach Koszalińskich w Osiekach (1965, 1970-1973), I Biennale Form Przestrzennych w Elblągu (1965). Uczestniczył w sympozjach “Złotego Grona” w Zielonej Górze (1969, 1971, 1975), Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach i Sympozjum “Wrocław ‘70”. Twórczość Jana Ziemskiego, którego śmiało można zaliczyć do grona wybitnych polskich konstruktywistów, zdobywa coraz większe uznanie wśród kolekcjonerów.

Biogram artysty

Był współzałożycielem lubelskiej grupy artystycznej Zamek działającej w latach 1956–1959. Brał udział w inicjatywach agażujących artystów poszukujących nowych form wyrazu jak Plenery Koszalińskie w Osiekach, Biennale Form Przestrzennych Elblągu. Debiutował malarskimi kompozycjami metaforycznymi, których bohaterami były tajemnicze, stylizowane postacie. W latach 1960–1964 tworzył „formury” czyli obrazy-obiekty o złożonej fakturze, odlewane w gipsie. W połowie lat 60-tych artysta porzucił formułę obrazowania typu informel na rzecz analizy zagadnień optycznych wpisując swą sztukę w obszar abstrakcji geometrycznej i doświadczeń badających relacje przestrzeni, ruchu i światła. Jego wielowymiarowe prace budowane na płaszczyźnie obrazu za pomocą sferycznie wygiętych listewek oraz silnie kontrastowany kolor wywołują w widzu złudzenie optyczne. Ziemski brał udział w manifestacjach ruchu neo konstruktywistycznego. Swe prace prezentował na Plenerach Koszalińskich w Osiekach (1965, 1970-1973), I Biennale Form Przestrzennych w Elblągu (1965). Uczestniczył w sympozjach “Złotego Grona” w Zielonej Górze (1969, 1971, 1975), Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach i Sympozjum “Wrocław ‘70”. Twórczość Jana Ziemskiego, którego śmiało można zaliczyć do grona wybitnych polskich konstruktywistów, zdobywa coraz większe uznanie wśród kolekcjonerów.

Nr katalogowy: 58

Jan Ziemski (1920 - 1988)
Interferencje, 1966 r.


technika własna, płyta / 61x70 cm


Cena wywoławcza:
25 000 zł
5 967 EUR
7 463 USD

Estymacja:
30 000 - 40 000 zł
7 160 - 9 547 EUR
8 956 - 11 941 USD

Cena sprzedaży:
35 000 zł
8 354 EUR
10 448 USD

AUKCJA DZIEŁ SZTUKI

16 grudnia 2014 r. godz. 19.00
ul. Wiejska 20, 00-490 Warszawa

Zapytaj o obiekt   

Newsletter

Zapisując się na newsletter Domu Aukcyjnego Polswiss Art otrzymujesz: