Auctions
Exhibitions
BUY NOW
Consign an item
Buy Sell Services
Inspirations
About Us
Contact
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
35.

Edwin (Ed) Mieczkowski
(1929)

Cecily (The snake killer) I, 1998

akryl, drewno, szczotkowane aluminium / 78 x 66 cm

sygn. i opisany na odwrociu: ED MIECZKOWSKI / 'Cecily' (The snake killer) I, 1998

Cena wywoławcza:
28 000 
Estymacja:
32 000 - 36 000 
Cena wylicytowana:
28 000 *
35.

Edwin (Ed) Mieczkowski
(1929)

akryl, drewno, szczotkowane aluminium / 78 x 66 cm

sygn. i opisany na odwrociu: ED MIECZKOWSKI / 'Cecily' (The snake killer) I, 1998

Fees and taxes

  • In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
  • To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price according to the information included in the auction regulations. Up to 50 thousand euro it is 5%.

Warszawa, kolekcja prywatna Stany Zjednoczone, Aspire Auctions, aukcja 26.10.2024, poz. 90

Urodzony w 1929 roku w Pensylwanii Edwin Mieczkowski, zaliczany jest do twórców op-artu. Swoje kształcenie artystyczne uzyskał w Cleveland Institute of Art w Ochio, a następnie kontynuował studia z malarstwa i grafiki na uniwersytecie w Pittsburghu. Przez niemal czterdzieści lat wykładał na uniwersytecie w Cleveland, jednocześnie pracując we własnym studio w Nowym Jorku. W 1960 roku wraz z Ernstem Benkertem oraz Francisem Hewittem założył stowarzyszenie Anonima Group (1960-71). Odrzucając kult indywidualnego ego, a także automatyczny styl ekspresjonistów abstrakcyjnych, artyści wspólnie pracowali nad opartymi na siatce, zmieniającymi się przestrzennie rysunkami i obrazami, które były precyzyjnym badaniem zjawisk naukowych i psychologii percepcji optycznej.

W 1964 roku prace Mieczkowskiego znalazły się w artykule czasopisma „Time”, przedstawiającym założenia op-artu. Rok później malarz uczestniczył w przełomowej wystawie pt. „The Responsive Eye” w Museum of Modern Art w Nowym Jorku. W tym samym czasie miał także indywidualną wystawę w Cleveland Institute of Art, a jego kompozycje zaczęły skupiać coraz większe zainteresowanie.

W latach 70. i 80. prócz pracy dydaktycznej, artysta nadal zgłębiał możliwości abstrakcji geometrycznej i percepcyjnej. Zrealizował wiele zamówień publicznych, m.in. wykonał duże tondo dla Biblioteki Publicznej w Cleveland. W latach 80. Mieczkowski zaczął realizować swoje kompozycje także w trzech wymiarach, tworząc kolorowe i energetyczne rzeźby z malowanego drewna, stali czy aluminium. Jego prace znajdują się w wielu znaczących prywatnych i muzealnych kolekcjach sztuki współczesnej na całym świecie, m.in. w Cleveland Museum of Art w Ohio, Muzeum Sztuki w Łodzi, Tel Aviv Museum of Art w Izraelu czy Museum of Modern Art w Danii.