Aukcje
Wystawy
Obrazy galerii
Zaproponuj obiekt
KUP SPRZEDAJ Usługi
Inspiracje
O nas
Kontakt
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
67.

Iwo Zaniewski
(1956)

Dziewczyna spinająca włosy, 1991

olej, płótno / 100 x 100 cm

sygn.: Iwo Zaniewski 91

Cena wywoławcza:
12 000 
Estymacja:
15 000 - 20 000 
Cena wylicytowana:
30 000 
67.

Iwo Zaniewski
(1956)

olej, płótno / 100 x 100 cm

sygn.: Iwo Zaniewski 91

Podatki i opłaty

  • Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna.
    Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.

Iwo Zaniewski, Paintings and Drawings1978-2006, wstęp prof. dr hab. Juliusz A. Chrościcki, Iwo Zaniewski, Warszawa 2006, il.barwna str.150

Polski malarz, fotografik, reżyser i dyrektor artystyczny założonej przez siebie agencji reklamowej PZL (Przybora. Zaniewski. Ltd.).

W latach 1976–1981 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Do połowy lat 80. zajmował się wyłącznie malarstwem, później również twórczością w dziedzinie reklamy i fotografią.

Malarstwo Zaniewskiego jest niezwykle rzadkim zjawiskiem we współczesnym świecie sztuk wizualnych, ponieważ jest od niego niemal całkowicie oderwane. Można by powiedzieć, że jest antytezą sztuki zaangażowanej i podążającej za trendami. Skoncentrowane jest w całości na wewnętrznych relacjach formalnych i absolutnie wybitne jeśli nie genialne w aspekcie kompozycji. Od ponad czterdziestu lat, niezależnie od zmieniających się upodobań co do konwencji malarskiej, rodzaju deformacji czy kolorystyki Zaniewski konstruuje swoje obrazy w taki sposób, aby każdy element kompozycji był niezastąpionym wsparciem dla układu pozostałych. Mówiąc krócej i wprost, Zaniewski zafascynowany jest pięknem, a nie destrukcją i chaosem. Walka o piękno to najbardziej ryzykowny pomysł na karierę we współczesnym świecie sztuki. Zaniewski znalazł się na tej drodze nie tylko dzięki wyjątkowej wrażliwości wizualnej i talentowi, ale i okolicznościom w jakich się rozwijał. Dorastał w artystycznej rodzinie należącej do absolutnej elity kulturalnej powojennej Polski. Realia komunizmu i odcięcie od konsumpcyjnych dóbr zachodu wbrew pozorom umożliwiły mu niczym nieskrępowany rozwój intelektualny i artystyczny, osłaniając go przed przymusem walki o karierę i pozycję finansową.