The Krasnals to grupa artystyczna założona w kwietniu 2008 roku. Jej członkowie pozostają anonimowi. Ich prowokacyjne działania są reakcją na aktualną sytuację społeczno-polityczną i wywołują skrajne oceny. Grupa słynie z komentowania bieżących wydarzeń, angażując do tego różne media: malarstwo, wideo, akcje, słowo; jej twórczość ma charakter artystyczny, polityczny i społeczny, przede wszystkim jednak stanowi krytykę rynku sztuki oraz ideologii towarzyszących wytwarzaniu sztuki. Głównym założeniem The Krasnals jest skłonienie widza do refleksji. Ich opinie oraz działania wzbudzają kontrowersje i skrajne oceny, obrazy The Kransals nie są respektowane przez niektórych krytyków z powodu ich publicystycznego, a nie malarskiego charakteru. Jest to twórczość będąca swoistym manifestem, o charakterze artystycznym, politycznym i społecznym. The Krasnals posługują się strategiami culture jammingu. Jedną z pierwszych akcji artystycznych grupy było stworzenie obrazu „Group of Monkeys with White Bananas”. Praca była tak łudząco podobna do dzieł świetnie sprzedającego się Wilhelma Sasnala, że została wyceniona przez dom aukcyjny Christie’s na 70 tysięcy funtów. Kiedy odkryto, że autorem wcale nie był popularny polski malarz, unieważniono cenę. Akcja ta miała na celu krytykę popularności Wilhelma Sasnala i kupowanie prac jedynie dla jego nazwiska. Dała ona początek wieloletniej, niejednokrotnie ognistej wymianie zdań między Sasnalem a członkami grupy. W 2009 roku The Krasnals zostali nominowani do Paszportów Polityki. W tym samym roku odbyła się pierwsza w Polsce wystawa grupy, która miała miejsce w warszawskim Skwerze – filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny. Pokazane na wystawie prace komentowały bieżące wydarzenia, takie jak wybór Baracka Obamy na prezydenta USA czy koncert Madonny w Polsce. Również w 2009 roku jeden z obrazów grupy zawisł w Tate Modern w Londynie w ramach wystawy Pop Life. W 2011 roku w ramach 54. Biennale w Wenecji The Krasnals zainicjowała akcję pod hasłem „Make Love Not Art”, będącą trawestacją hipisowskiego „Make Love Not War”. W centralnej części weneckiego Giardini grupa zbudowała również własny pawilon Królestwa Krasnali. Podobne prowokacyjne działania The Krasnals zrealizowali w tym samym roku w trakcie festiwalu Malta.