Aukcje
Wystawy
Obrazy galerii
Zaproponuj obiekt
KUP SPRZEDAJ Usługi
Inspiracje
O nas
Kontakt
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
1.

Zygmunt Sidorowicz
(1846-1881)

Nad rozlewiskiem, 1880

olej, deska / 39 x 29 cm

sygn. l.d.: Sidorowicz 1880

Cena wywoławcza:
15 000 
Estymacja:
18 000 - 20 000 
Cena wylicytowana:
20 000 
1.

Zygmunt Sidorowicz
(1846-1881)

olej, deska / 39 x 29 cm

sygn. l.d.: Sidorowicz 1880

Podatki i opłaty

  • Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna.
    Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.

Muzeum Okręgowe w Suwałkach, I po co myślmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium, 5 maja – 31 sierpnia 2005.
Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, I po co myślmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium, 4 marca – 30 kwietnia 2006.
Muzeum Okręgowe w Lesznie, I po co myślmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium, 12 maja – 2 lipca 2006.
Wałbrzyska Galeria Sztuki BWA „Zamek Książ”, I po co myślmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium, 8 lipca- 17 września 2006.

P. Sidorowicz nadesłał kilka małych widoczków, niby niczym nie zrobionych; ale w każdym
dotknięciu pędzla znać jak umie wybornie tłumaczyć naturę. Nie jest to mozolny, drobizagowy
reproduktor, zdradzony przez zbytek wierności – lecz umie być wiernym przez uchwycenie
prawdziwego charakteru, co jest podobnoć główną zaletą dobrego krajobrazu.

Lucjan Siemieński, z recenzji wystawy TPSP w Krakowie, 1875.

Zygmunt Sidorowicz urodził się w 1846 roku we Lwowie. Studiował na Akademii Wiedeńskiej, potem zaś w Monachium. Jego piękna twórczość dziś jest nieco zapomniana, głównie dlatego, że prace tego artysty pojawiają się rzadko na rynku antykwarycznym. Pamiętać zaś należy, że podczas pobytu w Monachium Sidorowicz należał do ścisłego grona Józefa Brandta i Maksymiliana Gierymskiego. Prowadził wspólną pracownię z Aleksandrem Kotsisem i Walerym Brochockim. Malował sceny rodzajowe, porterty oraz przede wszystkim pejzaże, więcej z odczucia natury, niż ze studiów, jak to określił Henryk Piątkowski. Jego malarstwo określa się jako paysage intime – intymne, co oznacza, że na fenomenalnie realistyczny talent odtwórcy piękna natury nakładał poetycki, melancholijny nastrój, tak miły oczom widza. W charakterystycznym formacie odtwarzał polskie krajobrazy, tchnące monachijskim Stimmungiem i troszkę smutkiem, będące dzięki temu ogromnie dekoracyjnymi.