Norbert Delman jest artystą wszechstronnym. Swobodnie porusza się w technice rzeźby, performance’u, grafiki i wideo. Jest Absolwentem Warszawskiej Akademii, gdzie studiował u prof. Mirosława Bałki. W 2012 roku uczęszczał na University College Falmouth w Wielkiej Brytanii. Poza własną praktyką artystyczną Delman odnajduje się również w roli kuratora, czego wynikiem jest przestrzeń artystyczna Stroboskop, której jest współtwórcą. Jego prace były prezentowane w wielu galeriach w Polsce i za granicą m.in. w: Galerii Foksal, Gustav Seitz Muzeum, CSW Zamku Ujazdowskim, MODEM CCA, Edinburgh Sculpture Workshop, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie i w Warszawie, Muzeum Historii Jugosławii oraz LUDWIG MÚZEUM w Budapeszcie.
Prezentowana praca należy do cyklu rzeźbiarskiego Delamana. Prace składają się z nieprzystających elementów. Często są to pozostałości innych rzeźb komponowane i dociskane przez artystę konstrukcyjnymi trytytkami. Rzeźby łączą w rzadki sposób walory plastyczne i mocną wymowę społeczną. Unikatowe i silne obrazowanie to, zdaniem artysty, opowieść o napięciach i niedopasowaniu w relacjach międzyludzkich, których doszukuje się w rzeźbach. Jest to metaforyczna opowieść o drugim życiu materii