Adam Jastrzębski – malarz, performer, twórca instalacji – jest absolwentem historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Początkowo tworzył murale i vlepki pod pseudonimem Adam-X. Od 2008 roku występuje jako Ixi Color, realizując efemeryczne projekty w przestrzeni miasta, często połączone z performansem. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Od 2007 roku Jastrzębski realizuje cykl z pogranicza malarstwa zatytułowany „Vinylowiec”, którego idea opiera się na „temacie ewoluującej formy”. Wskład cyklu wchodzą instalacje powstałe z folii samoprzylepnej wycinanej i łączonej zgodnie z zasadami kodu opracowanego i rozwijanego przez artystę. W 2009 roku artysta opracował język nazwany vinylogosem, który jest graficznym zapisem rozwoju i budowy vinylowca. Określa on kolor, kierunek rozrostu i moment jego zakończenia. Vinylowce zrodziły się z streetartowej vlepki rozbudowanej początkowo w tzw. implant a następnie w styl ośmiornicowy, by ostatecznie przybrać formę organiczną nowego tworu. Twór ten niczym żywy organizm składa się z komórek – kolorowych kropek – a ich przyrost jest równoznaczny ze rozwojem vinylowca. Rozwój podyktowany jest ustalonymi przez Jastrzębskiego regułami, które dopuszczają również rolę przypadku, np. rzut kostką. Każdy vinylowiec to odrębny świat, budowany w autonimicznym procesie sterowanym za pomocą vinylogosu. Jastrzębski sięga do metodologii nauk biologicznych i matematycznych, dzięki czemu w jego twórczości można się doszukać analogii z dociekaniami filozoficznymi na temat powstania świata oraz form, jakie przybiera. Interdyscyplinarne założenia projektu, jego silny intelektualny potencjał sprawiają, że twórczość Jastrzębskiego można przybliżyć do sztuki konceptualnej osadzonej w realiach naukowych faktów. Artysta, niczym naukowiec, stara się dotknąć i opisać misterium stworzenia, bo – jak mówi: „(…) tajemnica wcielenia słowa w ciało pozostaje najważniejszą zagadką nauk przyrodniczych, a wszystkie inne problemy naukowe dają się interpretować jako jej zagadnienia cząstkowe. Genetyka, cybernetyka, czy fizyka kwantowa to dziedziny, które w XX w. na nowo odkryły dla siebie zagadkę wcielenia.”
Pierwsza indywidualna wystawa zatytułowana Implant odbyła sie w 2004 roku w CSW w Warszawie, od tej pory artysta systematycznie wystawia swoje prace w galeriach i instytucjach kulturalnych w kraju i za granicą. Jego dzieła znajdują się w kolekcjach m.in. w Muzeum Sztuki w Łodzi oraz Fundacji Sztuki Polskiej ING. Artysta realizuje także prace wideo, zajmuje się fotografią, interesuje go netart oraz performance, od 2004 roku chętnie uczestniczy w działaniach na polu warszawskiego street artu.