Aukcje
Wystawy
Obrazy galerii
Zaproponuj obiekt
KUP SPRZEDAJ Usługi
Inspiracje
O nas
Kontakt
pl
pl
en
pln
pln
eur
usd
chf
54.

Adam Jastrzębski
(1980)

Vinylowiec 2015/1, 2015

folia winylowa, plexi glass / 78 x 115 cm

sygn. na odwrocie: Adam Jastrzebski "2015/1" na odwrocie nalepka z opisem pracy z Galerii Propaganda

Estymacja:
15 000 - 18 000 
Cena wylicytowana:
19 000 
54.

Adam Jastrzębski
(1980)

folia winylowa, plexi glass / 78 x 115 cm

sygn. na odwrocie: Adam Jastrzebski "2015/1" na odwrocie nalepka z opisem pracy z Galerii Propaganda

Podatki i opłaty

  • Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna.
    Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.

Warszawa, Galeria Propaganda, Adam Jastrzębski. Trucizna, wystawa w ramach Warsaw Gallery Weekend 2016.

Adam Jastrzębski – malarz, performer, twórca instalacji – jest absolwentem historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Początkowo tworzył murale i vlepki pod pseudonimem Adam-X. Od 2008 roku występuje jako Ixi Color, realizując efemeryczne projekty w przestrzeni miasta, często połączone z performansem. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Od 2007 roku Jastrzębski realizuje cykl z pogranicza malarstwa zatytułowany „Vinylowiec”, którego idea opiera się na „temacie ewoluującej formy”. Wskład cyklu wchodzą instalacje powstałe z folii samoprzylepnej wycinanej i łączonej zgodnie z zasadami kodu opracowanego i rozwijanego przez artystę. W 2009 roku artysta opracował język nazwany vinylogosem, który jest graficznym zapisem rozwoju i budowy vinylowca. Określa on kolor, kierunek rozrostu i moment jego zakończenia. Vinylowce zrodziły się z streetartowej vlepki rozbudowanej początkowo w tzw. implant a następnie w styl ośmiornicowy, by ostatecznie przybrać formę organiczną nowego tworu. Twór ten niczym żywy organizm składa się z komórek – kolorowych kropek – a ich przyrost jest równoznaczny ze rozwojem vinylowca. Rozwój podyktowany jest ustalonymi przez Jastrzębskiego regułami, które dopuszczają również rolę przypadku, np. rzut kostką. Każdy vinylowiec to odrębny świat, budowany w autonimicznym procesie sterowanym za pomocą vinylogosu. Jastrzębski sięga do metodologii nauk biologicznych i matematycznych, dzięki czemu w jego twórczości można się doszukać analogii z dociekaniami filozoficznymi na temat powstania świata oraz form, jakie przybiera. Interdyscyplinarne założenia projektu, jego silny intelektualny potencjał sprawiają, że twórczość Jastrzębskiego można przybliżyć do sztuki konceptualnej osadzonej w realiach naukowych faktów. Artysta, niczym naukowiec, stara się dotknąć i opisać misterium stworzenia, bo – jak mówi:  „(…) tajemnica wcielenia słowa w ciało pozostaje najważniejszą zagadką nauk przyrodniczych, a wszystkie inne problemy naukowe dają się interpretować jako jej zagadnienia cząstkowe. Genetyka, cybernetyka, czy fizyka kwantowa to dziedziny, które w XX w. na nowo odkryły dla siebie zagadkę wcielenia.”  

Pierwsza indywidualna wystawa zatytułowana Implant odbyła sie w 2004 roku w CSW w Warszawie, od tej pory artysta systematycznie wystawia swoje prace w galeriach i instytucjach kulturalnych w kraju i za granicą. Jego dzieła znajdują się w kolekcjach m.in. w Muzeum Sztuki w Łodzi oraz Fundacji Sztuki Polskiej ING. Artysta realizuje także prace wideo, zajmuje się fotografią, interesuje go netart oraz performance, od 2004 roku chętnie uczestniczy w działaniach na polu warszawskiego street artu.

(ur. 1980 r.) w latach 1998-2004 studiował historię sztuki na UW, był redaktorem pisma „Sekcja”. W 2004 r. otrzymał stypendium Ministra Kultury. W latach 2005-2009 członek redakcji vlepvnetu. Od 2008 r. kurator galerii [v]iuro. Autor licznych akcji w przestrzeni publicznej oraz murali. Wystawiał indywidualnie jako Adam Jastrzębski, Adam-X i IXI COLOR m.in. Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa (2004), Galerii ZOO, Warszawa (2004); Galerii Bielskiej BWA, Bielsko-Biała (2005), Galerii Zero, Berlin, Niemcy (2007), Apollonia Art Gallery, Warszawa (2008), Klubie Chłodna 25, Warszawa (2008), Galeria Ikona, Łódź (2009).